Kreatywny Kierownik Sklepu
Co powinien robić Kierownik Sklepu, żeby zwiększać sprzedaż? Powinien wpadać na genialne pomysły? Tak. Kreatywność powinna być drugą twarzą osoby, która zarządza sklepem. Dlaczego? Ponieważ w czasach tak dużej konkurencyjności na rynku konieczne są innowacyjne działania. Za przykład niech nam posłuży pewna sytuacja która miała miejsce w sklepie z ubraniami dla pań.
W asortymencie tego sklepu były oczywiście wszystkie części garderoby: spodnie, spódnice, sukienki, bluzki, koszule, marynarki, płaszcze, kurtki, apaszki, szale, czapki, rękawiczki. Poza ubraniami można być nabyć torebki oraz obuwie. Ponieważ sklep był tak dobrze zaopatrzony, Manager wpadł na genialny pomysł. Chodziło o kompletowanie outfitu. Zadaniem Sprzedawcy było doradzanie klientowi pozostałych elementów garderoby do przymierzanej rzeczy. Jeśli np. klient przyniósł do przymierzalni spodnie, Handlowiec miał zadanie przyniesienie kolejnych ubrań, które będą pasowały i tworzyły cały outfit – z torebką i butami włącznie.
Efekt przerósł oczekiwania samego Managera Sklepu. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Klienci przymierzali proponowane dodatkowe ubrania i siedmiu na dziesięciu kupowało cały pakiet! Nietrudno sobie wyobrazić o ile wzrosła sprzedaż. Przykład ten dowodzi, że kreatywność w dzisiejszych czasach potrafi niesamowicie poprawić słupki sprzedażowe. Warto eksperymentować z różnymi pomysłami i nie bać się ich wprowadzania do codzienności. Bo poza wprowadzeniem usprawnienia, wprowadzamy świeżość i urozmaicenie do naszej pracy. A takie rozwiązania (jak się zresztą okazuje) doceniają również sami klienci.
Komentarz