6 zasad kierowania zespołem
Co sprawia, że ludzie którymi się zarządza chętnie i efektywnie realizują powierzone im zadania? Jak to się dzieje, że osoby te angażują się w swoją pracę, są lojalni, samodzielni i odpowiedzialni? Oto 6 zasad wspierających każdego kierownika w zarządzaniu zespołem:
- Uczyń ludzi podporą Twojej firmy
Ludzie są najważniejsi, ponieważ to oni tworzą organizację. Spraw, by czuli się ważni, by poczuli się jak u siebie. Słuchaj co mają do powiedzenia i traktuj ich niemal jak równych sobie. Często pytaj ich o zdanie i opinie, a przede wszystkim pozwalaj realizować własne pomysły. Zachęcaj do pracy zespołowej, to działa!
- Niech czyny idą za słowami
W swojej pracy kieruj się zasadami, które głosisz. To ważne, być był uczciwy i sprawiedliwy, ponieważ jesteś przykładem dla swoich pracowników. Twoi ludzie od razu zauważą jeśli będziesz fałszywy, a to na pewno nie wpłynie dobrze na zarządzanie nimi.
- Okazuj szacunek
W stosunku do swoich podwładnych kieruj się życzliwością i okazuj szacunek, ponieważ z tego rodzi się motywacja do pracy. Pomóż pracownikom uwierzyć we własne siły, nagradzaj ich starania i płać uczciwie, a oni również będą Cię szanować.
- Bądź wymagający i czujny
Dobry kierownik to osoba, która nie tylko wspiera i szanuje, ale także umie dobrze ocenić pracę podwładnych. Nie bój się powiedzieć, że coś ci nie pasuje. Regularnie kontroluj sposób wykonywania zlecanych podwładnym zadań. W końcu od tego jesteś!
Komentarz